VÍZFÜGGÖNYHÚZÓK
Az idei tavasz meglehetősen változékony időjárással köszöntött be. Március 5-én még a nyitóképen látható napfényes időben fotóztam a Qatar Airways Ferihegy felé tartó és éppen a Dunát keresztező Airbus 330-as kargó gépét, ezért úgy döntöttem, hogy másnapi szabadidőmet az uszoda helyett a szabadban töltöm. Reggel már látszott, hogy nem volt rossz döntés, mert vízből ott sem volt hiány. A jó időnek nyoma sem maradt, a hideg, szeles időben az eső hol szemerkélt, hol zuhogott, de így legalább készülhetett néhány fotó a vízfüggönyhúzókról.
A futóbehúzás után szinte rögtön befelhőzött az izraeli 737-es.
A szokásos napi Emirates járat érkezik Dubajból. Az orrfutó még a levegőben van, a spoilerek már nyílnak, a sugárfék majd csak egy pillanattal később.
Lábujjhegyen ér földet a Qatar Airbus A330-asa.
A harmadik nagyvas a Korean Air Cargo párába burkolózó Boeing 777-ese volt.
A dél-koreai áruszállító ezúttal a 13R pályára érkezett.
A Korean Air Cargo B777-eséhez színvilágában nagyon hasonló, de kategóriájában nagyon különböző holland B737-es.
Vízfüggönyt húzva fékez a török 737-es.
A dél-koreai B777F a Cargo City földi eszközei mögött.
Gyorsan elenyésző vízfelhő maradt a Lufthansa Embraer 195-öse után.
Miután a Ryanair B737-ese a nekifutás megszakítása után elhagyta a pályát, az easyJet Switzerland baseli járata következett.
Egy londoni járat teljesítése után Varsó felé indult tovább a LOT E190-ese.
Hátratolásra készen.
A Schopf traktor kifordítja a gépet az állóhelyről.
A gurulóútra tolt 777-esről leveszik a vontató rudat.
A hajtóművek indítása után gurulásra kész a dél-koreai-gép …
… majd néhány perc múlva nekirugaszkodik egy frankfurti útvonalnak.
* * *
Fotó: Szórád Tamás