SPOTTER ALBUM - 2018. NOVEMBER
Most, hogy ráfordulunk november utolsó hetére, lezárom az e havi spotter albumot. Ebbe a bejegyzésbe két napfényes szombat délelőttön és egy szürke, esős hétköznap délutánján készült képekből válogattam. A nagygépes ferihegyi fotókat néhány budaörsi kisgépessel egészítettem ki.
Szombat délelőtti zürichi járatot teljesítő Airbus 220-as.
Teljesen kifordított orrfutóval szinte helyben fordul meg a török 737-es.
A 13-as pályavégre igyekvő A320-as a Joon színeiben. A gépet korábban az Air France repülte.
Az Airbusok és a Superjetek után végre egy Boeinget is fotózhattam Aeroflot színekben.
London Southendről érkezik a Flybe ERJ-195-öse.
Az Alitalia Airbus 321-esei közül ez az 1996-os gyártású, I-BIXP lajstromú gép kapta meg elsőként az új festést.
Egy újabb ERJ-195LR a 13R pálya felett. A gép a Finnair megrendelésére készült közel tíz éve.
A felszálláshoz egyszerre guruló Ryanair gépek közül csak kettő fért erre a képre. Az előtérben látható 737-es a Charlie gurulón hagyta el a pályát, hogy majd a Deltán térjen vissza rá. Közben a kolléga a pályán megfordulva már kezdi is a felszállást.
Indul a gumifüstölés első pamacsa az Emirates 777-esének kerekei alól.
A chicagói LOT-pótló, ex-kenyai Boeing 767-es megkezdi a felszállást.
Idén nyáron átadott British Airways A320neo. A kék festés nem fut ki a gép orráig.
A reggeli párából egy sárga orrú gép bukkan ki, ...
... az Eurowings Europa Parkot hirdető "mesés" Airbus 320-asa.
Érkezőben a LOT tengerentúli járatát teljesítő 767-es.
Apró vezérsík a hosszú törzs végén. Lufthansa Cityline, CRJ-900.
Újabb színes Eurowings-gép, a Borussia Dortmund csapat festését viselő A320-as.
Szépen kirajzolódik a Turkish Airlines 737-eséről leváló örvény.
Közel harmincéves madár az Air Canada Rouge C-GHLK lajstromjelű Boeing 767-ese.
A kanadai gép leszállása után sokáig lehetett érezni az elfüstölt gumi szagát.
Egy véletlen szülte fotó a Qatar Airways Airbus 330-asáról, amint a Városliget közelében, kiengedett futókkal süllyed Ferihegy felé.
November második felére elköszönhettünk a szép időtől. Vízfüggönyt húzó Airbus fékez a pályán.
A HA-LYG kissé jobbra lógva közelít.
A Polish Air Force One-One-Zero hat kilométeres látásnál és kétszáz méteres felhőalapnál érkezik.
A Swiss A319-es pilótái az utánuk következők számára hasznos információt, közepes jegesedést jeleztek.
Délutáni szürkület esővel és ukrán 737-essel. Mi tagadás, ilyen időben meglehetősen magányos hely a kargó domb (is).
*
Ez már a Budaörsi repülőtér, ahol egy Bell 427-es emelkedik ki a hangár árnyékából.
A Bell 427-es utaskabinjában hat fő utazhat, a hetedik a pilóta mellé ülhet.
A kéthajtóműves helikopterben Pratt & Whitney hajtóművek dolgoznak.
November 22-én véget ért a Pilatus PC-6 Turbo Porterek magyarországi története. Az utolsó magyar Pilatus egy kamion hátán hagyta el budaörsi fészkét, hogy egy nagyjavítást követően külföldön repüljön tovább.
* * *
Fotó: Szórád Tamás