VEGYES ALBUM ÉV VÉGÉRE
A tavalyi évhez hasonlóan 2023 utolsó bejegyzése is egy vegyes album, amelybe a cikkekből és bejegyzésekből kimaradt fotókból válogattam, de olyan képek is helyet kaptak itt, amelyek bár nem idén készültek, de szintén van 2023-as aktualitásuk
Északra tartó Mi-24-es géppár augusztus 20-án, Budapesten. A típus mostanában kevéssé van a fókuszban, de hallani fogunk még felőle
A „Trükkös Iván” forgószárnyas verziója. A repülés iránya és sebessége mit sem változott, csak közben a függőleges tengely körül megfordulva körülnéz a harci helikopter személyzete
Függésből fordul ki és gyorsítva távozik az augusztus 20-ai bemutatóra gyakorló Mi-17-es a Parlament előtt
H145M sziluett februári napnyugta idején
Zúgnak a légcsavarok, fütyülnek a PT6-os hajtóművek a Beechcraft 350 Super King Air-en. Az amerikai fegyveres erőknek dolgozó kontraktor gépe hónapokon át üzemelt Magyarországról
Az Ohio Légi Nemzeti Gárda 121. légi utántöltő ezredének KC-135-öse gyorsul a kecskeméti futópályán egy kellemes nyári napon. Európai feladatait befejezve a gép hazaindul a tengerentúlra
Ugyancsak haza, a Párizstól nyugatra fekvő Évreux-be indul a francia légierő modernizált C-130H szállítógépeinek egyike Ferihegyen. A Hercules csak a fenti KC-135-öshoz képest fiatal – 1988-ban adták át az Armée de l’ Air-nek
Mini album a cseh légierő Mi-24/35-ös harci helikoptereiről, amelyek idén októberben búcsúztak, pontot téve a típus 1978-ban kezdődött üzemeltetésére és átadva helyüket az UH-1Y Venom többcélú és AH-1Z Viper harci helikoptereknek.
*
Kötöttpályás repülés, avagy csíkos ballon a „Lizsében”, a Vajdahunyad vára csúcsainál
Az Air Cairo színpompás A320neója érkezik a 31R pályára. Az egyiptomi légitársaság az Airbusok mellett Embraerekkel is közlekedik Budapestre
Erőteljes Aeroflot utánérzés az Air China Airbus 330-asának festése. Egypályás üzem van, a gép a 31R várópontra gurul
Induló Dreamliner a Shanghaj Airlines színeiben, ugyanott, ugyanazon napon
A Korean Air Boeing 787-9-ese érkezik Szöulból. A 8200 kilométeres útvonalon a járat számított repült ideje 12 óra 50 perc
Festésmintával mosolygó Malév Tu-154-es a Cargo City állóhelyén. Van is oka az örömre, a gyönyörűen restaurált gépet földi képzéshez használják
A Wizz Air A321-ese Spanyolországban, Castellon repülőterén. Az indulás késik, a gép leszálláskor elkapott egy madarat. Az utastájékoztatásra nem lehetett panasz, a személyzet részletesen elmagyarázta, hogy ilyen esetben mi történik, milyen ellenőrzésre van szükség
Egy kopott belorusz Embraer 190-es ugyancsak a castelloni előtéren. Egy hónappal később Csehországban, az ostravai repülőtéren kapta meg új festését és azóta a TUI színeiben repül
A szlovák kormánygépet leszámítva 2023-ban Európában már csak a Carpatair-nél repült Fokker 100-as. A román légitársaság novemberben állította le hatgépes Fokker flottájának utolsó, YR-FKB lajstromjelű gépét, amely ezen a 2022-es fotón a Ferihegyi 31R pályára érkezik
A LOT 2023-ban fejezte be a bő tíz éves Dash 8-as üzemeltetést. Az érintett útvonalakon, így a Budapestin is elsősorban Embraer E170-esek…
… és E190-esek repülnek
Itt is következzen egy ferihegyi fotókból összeállított mini album a LOT Dash 8-asairól. A típussal teljesített első járat az Eurolot színeiben, 2012 májusában a Varsó-Róma útvonalon repült. Tavaly decemberben, a jelképes búcsúrepülésen rajongók és vendégek utazhattak az egyik gépen, amelynek útvonala a LOT betűit rajzolta ki. A tényleges utolsó járatot idén január elsején egy Gdansk-Varsó útvonalon repülte az SP-EQL lajstromjelű Dash 8-as. A LOT ezzel nem csak a típusnak, hanem a légcsavaros gépek 94 éves üzemeltetésének is búcsút mondott.
*
A blogon időnként egyéb, általam érdekesnek vélt fotók is helyet kapnak, és a visszajelzések alapján - három kép erejéig - ez most sem lesz másként.
Nem gondoltam volna, hogy valaha BMP-t előzök egy osztrák autópályán .... vagy bárhol
Hát igen, a gumipók ide már kevés
Egy Amerika Kupa tengeri vitorlás tőkesúlya Valenciában kiállítva. Profil és negatív V beállítás itt is megfigyelhető, akárcsak a repülőgépeknél
***
Fotó: Szórád Tamás / archív