Baltic Air Policing - Hazafelé
A magyar Baltic Air Policing misszióval kapcsolatos szállítási feladatokba a litván légierő C-27-esei is besegítenek, de a munka oroszlánrésze a kecskeméti An-26-osokra hárul. Feladatuk többek között a személyi állomány szállítása is. A szeptember óta kint szolgáló magyarok váltása november 5-én, két An-26-ossal érkezett Litvániába. A feladatok átadás-átvétele után, a hazatérő állományt két nappal később szintén két Ancsa repítette haza. Az első gép még délelőtt indult a kecskeméti repülőbázisra, a második a délutáni órákban.
A második Ancsa utaslistájának egyeztetése. A kérdésre a válasz: parancs!
A névsor egyeztetését a mérlegelés előzte meg, minden csomag súlyát lemérték.
Ancsára várva, a sátorhangárok viszonylagos szélárnyékában, kis csoportokban, immár kint a betonon beszélgetnek a hazatérők. Kecskeméttől nagyjából három óra választja el őket.
Megérkezett a 603-as és a felvezető kocsi mögött gurul az állóhelyre.
Pontosan érkeznek a földi kiszolgálók is.
Mehet a beszállás, az utasok megcélozzák a rámpát.
Az An-26-os fedélzete már magyar terület.
Utazómagasságon az An-26-os. A kecskeméti időjárás messze van az ideálistól, de remélhetőleg alkalmas lesz a leszállásra.
A délnyugati napfény beragyogja a pilótafülkét, annyira, hogy némi védelem is kell ellene.
A rádiós menetiránynak háttal lévő munkahelye talán még a navigátorénál is szűkebb.
Az erős, hullámzó zajban ki-ki a maga módján próbálja elütni a Kecskemétig hátralévő időt. Mivel az előző napi légifotózás során volt módunk megtapasztalni a C-27J fedélzetén uralkodó zajszintet, elmondható, hogy a Spartan füldugó nélkül is kevésbé hangos, mint az Ancsa füldugóval.
A két és félórás útvonalon hátszél segíti a 603-ast.
Ismét Kecskeméten, a pilótafülkében már csak a parancsnok van.
Az An-26-os személyzetéért minibusz jött, a két hónapos távollét után hazatérő utasok már a kapu felé sietnek.
A négyrészes beszámolót a szállítórepülők zónájában kezdtem, ott is fejezem be. Abban a zónában, ahol még jó ideig An-26-osok állnak majd.
* * *
Fotó: Szórád Tamás