Jóóóóóóó reggelt, Szentkirály!

2001-ig úgy volt, hogy, ha szeptember, akkor irány Szentkirályszabadja, az MH 87. Bakony Harcihelikopter Ezred bázisa. Az ezred katonái kitűnő, családias hangulatú, minden felhajtástól mentes nyílt napokat rendeztek itt éveken át. A program természetesen a helikopterek köré szerveződött, de azért voltak merevszárnyú résztvevők is. Sajnos 2001. szeptember 8-án utoljára hangzott fel Juhász János  alezredes, azaz  Juci bácsi hangja a hangszórókból: Jóóóóóó reggelt Szentkirály! Ennek is éppen tíz éve már.

1998

Csirkecomb terepszínben. Sokan úgy tartják - finom utalással a típus erejére -  hogy a Mi-2-es hajtóművei azok a gépek, amelyek az üzemanyagban rejlő energiát zajjá alakítják ...

Ritka fotóscsemege, egy elektronikai hadviselésre kialakított Mi-17PP. Magyarországon két ilyen gép repült 1990-től. 2005-től, egy átalakítást követően szállítóhelikopterként szolgáltak tovább.

Amikor az Ancsa lesántul. Az orrfutó az állóhelyre történő beálláskor hibásodott meg. A gyepen egy kifutó típus, egy kocka ezerhármas pihen.

Tüzérségi eszközt cipel a Mi-8-as.

*

1999

Vendégművész Kecskemétről. Hiába, a kor slágere a MiG-29-es volt. Itt még a nyitás előtti pillanatokat láthatjuk, ez a fotó a nap folyamán már nem készülhetett volna el, annyian voltak a Nagyvas körül.

A Huszonegyes a közeli Pápáról ruccant át. Kivonásukra szűk egy évvel később került sor.

A német hadsereg Bo-105-öse a szentkirályi betonon. Tíz-tizenöt évvel korábban a víz kiverte volna az illetékeseket, ha ezt látják.

*

2000

Csőrike, az első full extrás Mi-24-es artwork. 

Előkészítve, indításra készen a 16-os MiG-29-es. A Fulcrum 2001-es gyakorlórepüléséről a Dragon News blogger készített fotókat.

PC-6 TurboPorter Ausztriából. A festés? Hát, ízlés dolga ...

Szlovén Bell-412-es csendélet.

Az osztrák AB-212-es személyzete is ebédel, a gép körül nagy a csend.

*

2001

Meghívó 2001-ből. 

Gömbölyded forma, kigombolkozva.

Ez az ex-NDK-s Mi-24P még megérte a felújítást, sőt 2009-ben a szlovén magashegyi gyakorlatra is eljutott.

A 707-es géppel 2007-ben gyakoroltak magyar pilóták Szlovéniában. Ekkor már szállítóhelikopterként repült az egykori PP.

A kecskeméti L-39-esek sora előtt éppen leszáll a szlovén légierő Pilatus PC-9-ese. A legpocsékabb időjárás éppen az utolsó nyílt napon volt.

 Az olasz hadsereg AB-206-osa.

Egy valódi szörnyeteg, egy AH-64 Apache érkezik és áll be az állóhelyre.

A Jurassic park lakói.

* * *

Fotó: Szórád Tamás