ÖTVENKILENCES HÉTKÖZNAP – 3. RÉSZ

A sorozat harmadik részében egy újabb An-26-os feladatra indulunk. A két és fél órás útvonalrepülésről visszaérkezett személyzet a következő feladatra - ami több felszállásból álló ejtőernyős ugratás lesz - részben cserélődik, illetve kiegészül kiképzés alatt álló fiatal hajózókkal.

0215.jpg

Az útvonalrepülés és az ejtőernyős ugratás között nagyjából egy órát tölt a földön a 406-os Ancsa, ez alatt megtankolják.

0233-tripla.jpg

A kecskeméti repülőbázis ejtőernyős szolgálatának katonáiból és az MH Pápa Bázisrepülőtéren települő légi kutató-mentő szolgálat ejtőernyőseiből álló csoport is készülődik.  

0237.jpg

A rámpa most a beszállást segíti, a levegőben a gép hasa alá gördül majd.

0244.jpg

A rámpa nyílását a már járó hajtóművek mellett, de még a gurulás megkezdése előtt ellenőrzi az Ancsa személyzete.

0249_1.jpg

Hat ugróval a fedélzeten ismét a levegőben a 406-os. Először hatszáz méterre emelkedünk.

0265.jpg

Az ejtőernyős kézfejére rögzített magasságmérő ötszáz méter mutat, rövidesen nyílik a rámpa.

0272_1.jpg

Hatszáz méteren repülünk, a rámpa nyitva, de a vörös fény világít. Ugrásra most még nem kerül sor, csak a célszalagokat dobják ki az ejtőernyősök.

0274.jpg

Keskeny fénycsík a tehertér végén – zárul a rámpa és magasabbra kapaszkodunk.

0281.jpg

A kutató-mentő ejtőernyős símaszkot húzott a sisak alá.

0282.jpg

Nyolc perc az ugrásig, az ejtőernyősök felveszik a sisakot.

0286_2.jpg

A rámpa nyitása előtti pillanatban a kabin hangos szisszenéssel automatikusan elengedi a hatszáz méteren bezárt nyomást, bár ez kézi működtetéssel is lehetséges. A gyors nyomáscsökkenés ködképződéssel jár.

0287.jpg

Az erősen lehűlt kabinban gyorsan kitisztul a kép.

0290.jpg

Az ugró magasságmérője 3600 métert mutat.

0296.jpg

Mindenki felkészült, rámpa nyitva, a zöld fény világít, de még zárva van a kabin végét lezáró ajtó.

0303.jpg

Ajtó nyitva, ugrás!

0304_1.jpg

Egy félfordulat a fényképezőgép lencséje felé - minden OK! A kabin végén a többiek már elindultak kifelé.

0305_1.jpg

A már kint lévő ugró visszanéz az Ancsából ugró társára, …

0306.jpg

… aki egy pillanattal később már úszik a levegőben.

0307.jpg

Az utolsó becsukja az ajtót és követi társait.

0310.jpg

A zöld fény vörösre váltott, a tehertér pillanatok alatt elnéptelenedett.

0313.jpg

Negyedórával később a repülőbázis kerítése felett süllyedünk a leszálláshoz.

0315_1.jpg

Egy hátraarc a pálya végén és a leszállással ellentétes irányban újra felszállunk.

0316.jpg

Rövid, negyedórás repülés következik; fiatal hajózók gyakorolhatnak az Ancsán.

0317.jpg

Ismét a pálya felett vagyunk, másodpercekre a földet éréstől.

0320.jpg

A megállás után a fedélzeti technikus nyitja a rámpát. Kint a gép műszakija fogadja a 406-ost és készen állnak az ejtőernyősök is az újabb felszállásra.

0323.jpg

Az ugrók beszállnak egy újabb körre, mi pedig elhagyjuk a fedélzetet.

0329.jpg

Az An-26-os gurulásra kész, elől a műszaki figyel.

0335.jpg

Ismét a pályán gyorsul a 406-os.  

0352.jpg

Zárt felhőzet alatt érkezik a bázis fölé a jól ismert repülőgép-sziluett. Mögötte egy ugró távolodik.

* * *

Fotó: Szórád Tamás