ÁTMENETI SPOTTING
Átmenet májusból júniusba, nappalból az éjszakába. A használatos pálya a 13L, a fotók a spotter dombról valamint a lovarda és a kiserdő közötti mellékútról készültek Ferihegy délutáni, esti forgalmáról.
2018. május 30.
Embraer ERJ-190LR a Helvetic Airways színeiben.
A Tarom ATR 75-öse szűk másfél óra alatt tudta le a Bukarest-Budapest távolságot.
Pihenő Dreamliner.
Ukrán 737-es a pályavég közelében álló látogatócsoport felett húz el.
A portugál TAP Airbus A320-asa teljesíti a Lisszabon-Budapest járatot.
Man-szigeti lajstrommal érkezik egy brit cég Pilatus PC-12-ese. Az egy hajtóműves gép orrát a légcsavaros gázturbina foglalja el, ezért az időjárás radarnak csak a szárnyvég közelében jutott hely.
Kémények és KLM - földet érés előtti utolsó fél perc a levegőben.
A reptérhez közeli állattartásnak köszönhetően – mondjuk úgy – markáns illatú levegőben suhan a francia Airbus.
A LOT kecses Dash 8-asa a fotó készítésének napján, Budapesten kívül négy lengyel város mellett, Vilnius repülőterén is megfordult.
*
2018. június 6.
Alkonyatkor érkezik a Swiss dundi A319-ese.
A spanyol Swiftair ATR 72-esének hajtóművei négytollú légcsavart forgatnak.
Egy másik légcsavaros, a Pilatus PC-12-es, ezúttal egy cseh lajstromjelű példány.
A CSA ATR 72-esének oldalán egy nagy 95-ös emlékeztet arra, hogy a légitársaság hány éve üzemel. Első járatuk 1923. október 29-én repült Prágából-Pozsonyba.
Az Air China Minszkből érkező, majd az este folyamán Pekingbe továbbinduló Airbus 330-asa. A gép fehér-szürke festése, kék csíkkal az ablaksor alatt, a régi Aeroflot színmintát idézi.
Egy jelenlegi Aeroflot festés. A VQ-BSL lajstromú A320-as az egykori mérnök-űrhajós, Konsztantyin Feoktyisztov nevét visel.
Felszálló török gép az esti szürkületben.
A Ryanair 737-ese szinte teljes sötétben érkezik és a gurulón elhagyja a pályát.
*
2018. június 8.
Június 8-án az éjszakai órákban az egyetlen használatos futópálya felülete megsérült, ezért Ferihegy órákig zárva volt. A hiba kijavítása után reggel újraindulhatott a forgalom. Az American Boeing 767-ese indul Philadelphia felé. A gép zsinórban négy európai utat teljesített, két budapestit, egy prágait és egy lisszabonit.
Egy másik, érkező 767-es, a kanadai Rouge gépe.
A fiatalabb Boeing-generáció szépséges képviselője, egy lengyel B 787 Dreamliner száll fel tengerentúli úti célja felé.
Behúzódó futóművek, kecsesen hajló szárnyak.
Az érkező török B 737-es kihasználta a futópálya teljes hosszát.
Dizájnmentes festésminta a GetJet A320-asán.
A századik Wizz Air madár.
Az izraeli Israir indulása. A kék-fehér 320-as Tel Aviv-i járatot teljesít.
Szárnya, lába rendben.
Osztrák apróvad a 13L fájnelen, egy Cessna 510 Citation Mustang.
Az EgyptAir Express Budapest és Kairó között közlekedő színpompás ERJ-170-ese.
*
Állhatunk magányosan a spotter dombon, akkor sem vagyunk egyedül. Ha más nem is, de a domb állandó lakói mindig ott vannak és figyelnek.
Figyelésen, a spotter domb napsütötte szélén.
Csak a fotón nézve egyértelmű, hogy egy gyíkot látunk, nem egy ugyanolyan színű, hosszúkás levelet. Szabad szemmel nézve a mozdulatlan állat nehezen észlelhető.
Fekvőtámasz.
Nászidőben a hím zöld gyík torka kék színben játszik.
A nőstény zöld gyík eredeti farka talán egy ragadozó fogai között maradt. A természet jóvoltából új farok nőtt, de ez az "utángyártott" darab már korántsem lesz olyan hosszú és szép, mint az eredeti volt.
* * *
Fotó: Szórád Tamás