AZ EGYPÁLYÁS ÜZEM BŐSÉGE
Ferihegyen továbbra is egy pályára koncentrálódik a forgalom. Ez nem mindig lesz így, bő egy hónap múlva a le- és felszálló gépek ismét megosztva használják majd a két futópályát. Ezért döntöttem úgy, hogy élve az egypályás üzem nyújtotta „forgalmi bőséggel”, ismét a spotter dombon töltök néhány órát és folytatom a márciusban megkezdett archívumbővítést. Az alábbiakban két májusi nap forgalmából válogattam. Hozzáteszem, az egyik napot nem véletlenül választottam. A bejegyzés végén ott van, hogy miért.
Ilyen az, amikor az ember öt perccel később érkezik, mint kellene, és messziről nézi, hogy egy hatalmas vezérsík vonul el a spotter dombot övező fák előtt, és amint a Silkway Airlines olasz leányvállalatának Boeing 747-400-as teherszállítója kigurul a fák takarásából.
A Budapest, Chicago és New York között ingázó lengyel Dreamliner ezúttal az utóbbiból érkezett...
…, hogy néhány Ferihegyen eltöltött óra után induljon vissza a tengerentúlra.
Miközben a lengyelek B787-ese felgurul a pályára, tisztes távolból követi egy osztrák lajstromú Cessna Citation.
Hazaindul az Emirates Boeing 777-ese, a felszálló irány a 13-as.
Futó be!
Spoilerek nyitva, dolgozik a sugárfordító – lassít a 777-es.
A nap éppen idejében bukkan ki az egybefüggő felhőzet szélén ahhoz, hogy fénye megcsillanjon az American Airlines Philadelphiából érkező Boeing 767-esének hátán.
A Ryanair 737-ese az Air Canada Rouge Boeing 767-esének leszállására vár.
A Rouge Torontóval biztosít közvetlen kapcsolatot.
Távol Afrikától. Kétórás repülés után a tompa reggeli fényben érkezik a Tunisair Monastir-Budapest járata.
Luxus a fellegekben. Az üzleti repülés egyik csúcskategóriás gépe, egy Gulfstream 550-es.
Az egyiptomi AMC Airlines Boeing 737-ese az európai nagyvárosokat köti össze Hurghadával.
Svájci Bombardier CS300-as.
Futóbehúzás a Swiss Airbus 319-esén.
Ez is egy Swiss gép, de a festésmintában a Star Alliance-é dominál.
A Laudamotion A320-asának festése az Air Berlin emlékét idézi.
A csapat Airbusa. A többnyire világos árnyalatú gépek között érdekesség az Eurowings egyik A320-asa, amely a Borussia Dortmund német focicsapat színeit viseli.
A Lufthansa új, megosztóra sikerült festésmintája egy A320-ason.
Airbusok két méretben. Elöl egy francia A318-as közelít a váróponthoz, hátul egy teherszállító A310-es kezdi meg a nekifutást.
A dán Jet Time Boeing 737-700-asa. A cég a típus 800-as változatait is repüli.
Az ír Aer Lingus Airbus 320-asa a zöld szigetre indul.
A Travel Service Hungary HA-LKG (ex OK-TVB) lajstrommal repülő B737-800-asa.
A Jet2 charter ágazatának gépe érkezik a 31R pálya várópontjához.
A Titan Airways B 737-400-asa a kilencvenes évek elején került le a gyártósorról.
Brussels, Easy, Wizz - Airbus forgalom a spotter domb előtt.
*
A végére három képet hagytam, nem véletlenül. „ ...2017 nyarára sikerült megszereznie a jelentkezéshez szükséges összes jogosítást, és szeptemberben sikeresen felvételizett az egyik légitársaságnál. A típusátképzés után rövidesen utasokkal teli járatokat vezethet majd.” – írtam a közelmúltban egy volt Gripen pilótáról. Most van az a „rövidesen”.
Németországból érkezik haza a Wizz A320-asa.
Gyors fordulóidőt követően ugyanaz a gép a felszálláshoz gurul ki, olasz úti céllal.
Mindkét járat pilótafülkéjében ugyanaz az első tiszt ül. A volt vadászpilóta pályafutása a közforgalmi repülésben folytatódik. Sok sikert és jó leszállást!
* * *
Fotó: Szórád Tamás