AZ EGYPÁLYÁS ÜZEM BŐSÉGE

Ferihegyen továbbra is egy pályára koncentrálódik a forgalom. Ez nem mindig lesz így, bő egy hónap múlva a le- és felszálló gépek ismét megosztva használják majd a két futópályát. Ezért döntöttem úgy, hogy élve az egypályás üzem nyújtotta „forgalmi bőséggel”, ismét a spotter dombon töltök néhány órát és folytatom a márciusban megkezdett archívumbővítést. Az alábbiakban két májusi nap forgalmából válogattam. Hozzáteszem, az egyik napot nem véletlenül választottam. A bejegyzés végén ott van, hogy miért.

bud_0002.jpg

Ilyen az, amikor az ember öt perccel később érkezik, mint kellene, és messziről nézi, hogy egy hatalmas vezérsík vonul el a spotter dombot övező fák előtt, és amint a Silkway Airlines olasz leányvállalatának Boeing 747-400-as teherszállítója kigurul a fák takarásából.   

bud_0348.jpg

A Budapest, Chicago és New York között ingázó lengyel Dreamliner ezúttal az utóbbiból érkezett...

bud_0515.jpg

…, hogy néhány Ferihegyen eltöltött óra után induljon vissza a tengerentúlra.

bud_0517.jpg

Miközben a lengyelek B787-ese felgurul a pályára, tisztes távolból követi egy osztrák lajstromú Cessna Citation.

bud_0078.jpg

Hazaindul az Emirates Boeing 777-ese, a felszálló irány a 13-as.

bud_0083.jpg

Futó be!

bud_0533.jpg

Spoilerek nyitva, dolgozik a sugárfordító – lassít a 777-es.

bud_0373.jpg

A nap éppen idejében bukkan ki az egybefüggő felhőzet szélén ahhoz, hogy fénye megcsillanjon az American Airlines Philadelphiából érkező Boeing 767-esének hátán.

bud_0463.jpg

A Ryanair 737-ese az Air Canada Rouge Boeing 767-esének leszállására vár.

bud_0466.jpg

A Rouge Torontóval biztosít közvetlen kapcsolatot.

bud_0353.jpg

Távol Afrikától. Kétórás repülés után a tompa reggeli fényben érkezik a Tunisair Monastir-Budapest járata.

bud_0470.jpg

Luxus a fellegekben. Az üzleti repülés egyik csúcskategóriás gépe, egy Gulfstream 550-es.

bud_0361.jpg

Az egyiptomi AMC Airlines Boeing 737-ese az európai nagyvárosokat köti össze Hurghadával.

bud_0383.jpg

Svájci Bombardier CS300-as.

bud_0009.jpg

Futóbehúzás a Swiss Airbus 319-esén.

bud_0570.jpg

Ez is egy Swiss gép, de a festésmintában a Star Alliance-é dominál.

bud_0386.jpg

A Laudamotion A320-asának festése az Air Berlin emlékét idézi.

bud_0370.jpg

A csapat Airbusa. A többnyire világos árnyalatú gépek között érdekesség az Eurowings egyik A320-asa, amely a Borussia Dortmund német focicsapat színeit viseli.

bud_0395.jpg

A Lufthansa új, megosztóra sikerült festésmintája egy A320-ason.

bud_0434.jpg

Airbusok két méretben. Elöl egy francia A318-as közelít a váróponthoz, hátul egy teherszállító A310-es kezdi meg a nekifutást.

bud_0451.jpg

A dán Jet Time Boeing 737-700-asa. A cég a típus 800-as változatait is repüli.

bud_0469.jpg

Az ír Aer Lingus Airbus 320-asa a zöld szigetre indul.  

bud_0490.jpg

A Travel Service Hungary HA-LKG (ex OK-TVB) lajstrommal repülő B737-800-asa.

bud_0502.jpg

 A Jet2 charter ágazatának gépe érkezik a 31R pálya várópontjához.

bud_0521.jpg

A Titan Airways B 737-400-asa a kilencvenes évek elején került le a gyártósorról.

bud_0542.jpg

Brussels, Easy, Wizz - Airbus forgalom a spotter domb előtt.

*

A végére három képet hagytam, nem véletlenül. „ ...2017 nyarára sikerült megszereznie a jelentkezéshez szükséges összes jogosítást, és szeptemberben sikeresen felvételizett az egyik légitársaságnál. A típusátképzés után rövidesen utasokkal teli járatokat vezethet majd.” – írtam a közelmúltban egy volt Gripen pilótáról. Most van az a „rövidesen”.

bud_0445.jpg

Németországból érkezik haza a Wizz A320-asa.

bud_0474.jpg

Gyors fordulóidőt követően ugyanaz a gép a felszálláshoz gurul ki, olasz úti céllal.

bud_0477.jpg

Mindkét járat pilótafülkéjében ugyanaz az első tiszt ül. A volt vadászpilóta pályafutása a közforgalmi repülésben folytatódik. Sok sikert és jó leszállást!

* * *

Fotó: Szórád Tamás