CSENDÉLET HÓSAPKÁVAL

Repmúzeum-130128-01.jpg

A szolnoki Repülőmúzeum áprilisi nyitásáig még bő két hónap van hátra. A múzeumban csend honol, az elmúlt napok időjárása hósapkát varázsolt a gyűjtemény szabadtéren elhelyezett darabjaira.

Repmúzeum-130128-07.jpg

Nagy vas, nagy függesztmény. A Szu-22-es előtt a típushoz rendszeresített felderítőkonténer látható. A 12-es oldalszámú Szuhoj éppen 30 éve került le a gyártósorról.

Repmúzeum-130128-02.jpg

A JA 37 Viggen 2005 májusában saját szárnyán érkezett Szolnokra.

Repmúzeum-130128-05.jpg

Mil és MAZ. A korai festésű Mi-8-as mellett egy még koraibb festésű MAZ tartálykocsi parkol.

Repmúzeum-130128-08.jpg

Egy számmal kisebb páros, a Mi-1-es és indítókocsija. A Mi-1-esek bázisa a Velencei-tó mellett, Börgöndön volt; a Ka-26-osokkal osztoztak a reptéren.

Repmúzeum-130128-09.jpg

Tomika, a mini APA-kocsi. Nem mindennapi története, nem mindennapi megfogalmazásban itt olvasható.

Repmúzeum-130128-11.jpg

A 65-ös gyártmány vagyis a MiG-19PM légierőnk első hangsebesség feletti típusa volt.

Repmúzeum-130128-12.jpg

Csőri I. még Szentkirályszabadján kezdte pályafutását. A tollas jószág volt az első, a látványos festésű magyar Mi-24-esek sorában.

Repmúzeum-130128-04.jpg

Mi tagadás, az An-2-esről elsőre nem a katonai repülés jut eszünkbe. A típus elsősorban a mezőgazdasági és sportrepülés igáslovaként lett ismert.

Repmúzeum-130128-10.jpg

A Ka-26-os, vagyis a Kamov. A koaxiális rotorelrendezésű, mozgékony könnyű helikopterek 1971-től 1990-ig repültek magyar felségjellel.

Repmúzeum-130128-13.jpg

Hófödte helikopter-sor Mi-2-essel, párnás Minyóval, Mi-4-essel és a sor végén a Kamovval.

* * *

A fotókért Sándor-Singer Éva vacogott a hóban. Köszönet érte!