A 8-AS HANGÁR KINCSEI

Még néhány nap és a zeltwegi Fliegerhorst Hinterstoisser megnyitja kapuit és kezdetét veszi az Air Power 11 elnevezésű, nagyszabású nemzetközi repülőnap. A dinamikus és statikus bemutató megtekintése mellett/előtt/után érdemes ellátogatni a 8-as hangárba, amely az osztrák légierő típusaiból összeállított gyűjteménynek ad helyet. A kiállítás megtekintése ingyenes.

A Hangar 8 murvával felszórt bejárata. Ha nem is vörös, de zöld szőnyegen sétálhatunk be.

A bejáratnál kiállított Draken nem is olyan régen még a bázison állt karóba húzva.

Nem csak az egykori csúcstípus, a Draken érkezett Svédországból, hanem a légcsavaros alapkiképző gép, a Saab 91D Safir is.

A kiállított gépek jelentős része diorámába illesztve látható. Itt a rendszerből már kivont könnyű forgószárnyasok két típusa látható, az AB-204 és az AB-206. A Huey-t tíz éve, a JetRangert két éve vonták ki. Ez utóbbi utódja, a fegyveres Kiowa tovább repül Ausztriában.

Az Ausztriában 1961 és 1971 között üzemeltetett Saab J29F Tunnant látva felmerül a kérdés: vajon nem Walt Disney rajzolóinak köszönhető a dizájn?

 A Draken csontváza és belső szervei is kitárulkoznak a látogatók előtt.

Bal oldalon lentről felfelé Safir, Texan, Fiat G46, Jak-11 és Jak-18 sorrendben a légcsavaros kiképzőtípusok sorakoznak. Jobbra a Saab J 35 Draken két, optikai tuningon átesett példánya látható.

Cessna BirdDog könnyű futárgép. Zeltwegben a bázison kiállítva is látható egy példány.

Csőváz! A gépet látva akár így is búcsúztathatták volna az Alouette II típust az 1975-ös kivonáskor. Utódja, a ma is használt Alouette III-as hasonlóan csúf madár, de legalább olyan jó, mint az elődje volt.

Több, tematikus tárlat mellett az egyenruha kiállítás is az emeleti részen tekinthető meg.

* * *

Fotó: Szórád Tamás