Tízezer óra a levegőben
A hétköznapok olykor ünnepnapok is egyben. December 18-án a Gripennel teljesített tízezredik repült órát ünnepelték az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázison.
Az előtérben a felszálláshoz kiguruló 42-es Gripen, a háttérben azok, akik útjára bocsátották.
A futóbehúzást követő másodpercekben, a kötelék többi gépéhez hasonlóan a 34-es Gripen is eltűnik a felhőben.
Az áthúzás és a láthatóság egyaránt alacsony.
A felhőzet teteje valahol 2500-3000 láb (750-900 m) tájékán volt. Felette ragyogó napsütésben repülhetett a kötelék tizenhárom gépe. A tizennegyedik JAS éppen "szülőföldjére látogatott". Fotó: MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis
Párban a pályán. Leszállás utáni kigurulás közben egy Delta és egy Charlie.
Apron K. A visszaérkező gépek ezúttal nem a központi zónába gurultak be.
A leszállást követő jelentéstételre megy a bázisparancsnok és az egyik fiatal Gripen pilóta.
A kötelék elrendezése a térdblokkba helyezett papírlapon.
Csoportkép a 10000 órás kötelék pilótáiról.
*
A repülőműszakiakat valahogy mindig elkerüli a fényképezőgép, amikor egy-egy jeles alkalomból a hivatalos csoportképek készülnek. Így volt ez a múltban és így van ez napjainkban is. Mintha valaki attól félne, hogy a terepszínű bociruha nem mutat olyan jól a képen, mint a zöld overall...
2013. december 20-án készült fotó a Gripen Üzembentartó Századról. Idén közülük került ki az Év műszakija. A címet Kenyeres Dénes törzsőrmester, fegyver mechanikus kapta. Fotó: Kaszab Tibor
Gripen Javító Század. A hangárban dolgozó műszakiakról még a nyáron készült csoportkép. A létszám azóta megfogyatkozott. Fotó: Kaszab Tibor
* * *
Fotó: Szórád Tamás