JÚNIUSI ALKONY

MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis egy júniusi estén. Egy Gripen géppár gurul ki a felszálláshoz. Egy óra múlva térnek vissza, hogy azután - egy forró utántöltést követően - ismét elinduljanak, immár az alkonyatba. Mire újra leszállnak, a nap már régen lenyugodott.

Gumifüstölő leszállás a telepített fékezőberendezés házikója előtt. A kecskeméti beton meglehetősen jó étvággyal fogyasztja a gumikat.

A lemenő nap fénye végigsúrolja a sárkányt, a pilonokat, a Litening konténert, a futószárakat, de még a gumikat is. A Gripen az állóhelyre tart, ahol a hajtómű leállítása nélkül töltik fel a következő feladatra.

Tíz percen át folyik a kerozin a tartályokba. Közben a hajózó a kabinban marad és jár a hajtómű.

Újabb bő egyórás repülésre indul a 30-as Charlie.

A 32-es gépet követve utánégetéssel gyorsít a 30-as is. Az ezt megelőző feladatoknál a takarékosabb, utánégető nélküli felszállást alkalmazták.

A két Gripen felszállása után csend borul a zónára. Az utazómagasságon repülő utasszállító szinte hangtalanul halad el a bázis felett.

A Gripen és a zóna fényei.

A pilóta dokumentál, a műszakiak ellenőrzik a gépet.

Húsz perccel a leszállás és a begurulás után a Gripeneken ott van a vontatórúd. Amint a tankolásnak vége, a gépeket elvontatják a lefedésekbe.

* * *

Fotó: Szórád Tamás