Reflektorfényben: a zóna
Ezekben a napokban éjjellátó készülékkel, NVG-vel végrehajtott kiképzési repülésekre fókuszálnak Kecskeméten. Az NVG-t tavaly év végén szerezték be és ha magát a készüléket egyelőre nem is sikerült közelebbről megnéznünk, újra némi betekintést kaptunk a zóna éjszakai (napnyugta utáni) világába.
Egy Gripen már kint van a zónában, a Volvo a következőért igyekszik vissza a hangárba. A platón azok a felszerelések és szerszámok vannak, amelyekre kint a zónában lehet szüksége a műszakaiknak.
A műszakiak négy gépet vontatnak ki, három repül majd, egy a tartalék.
Lassan beesteledik a zárt, alacsony felhőzet alatt.
Előkészítve, pilótára várva.
Egy rövid megbeszélés, a pilóták perceken belül érkeznek.
A hajózó a gép hátsó részénél tart a körbejárással.
"Ghostrider"
Egyelőre csak a segédhajtómű, az APU jár, ezért csak a helyzetfények vannak bekapcsolva, a villogó nem.
Itt már alapjáraton süvít az RM12-es.
A helyzetfény a betonról, a villogó a szitáló esőről verődik vissza.
A hajózó sisakos feje a műszakiak felé fordul, jobb kezével int és rövidesen kezdi a gurulást.
Fény csillog a 33-as kabintetejének oldalán lefolyt vízcseppeken, a fülkében NVG-t viselő pilóta ül.
A reflektor hatósugarából kigurult Gripenből csak néhány fényforrás látszik; elöl a fényszóróé, a jobb oldali zöld helyzetfény visszaverődése a kacsaszárnyról, két kötelékfény-csík és a szárnyvégeken illetve a törzs végén elhelyezett fehér lámpák fénye.
* * *
Fotó: Szórád Tamás