CSENDÉLET HÓSAPKÁVAL
A szolnoki Repülőmúzeum áprilisi nyitásáig még bő két hónap van hátra. A múzeumban csend honol, az elmúlt napok időjárása hósapkát varázsolt a gyűjtemény szabadtéren elhelyezett darabjaira.
Nagy vas, nagy függesztmény. A Szu-22-es előtt a típushoz rendszeresített felderítőkonténer látható. A 12-es oldalszámú Szuhoj éppen 30 éve került le a gyártósorról.
A JA 37 Viggen 2005 májusában saját szárnyán érkezett Szolnokra.
Mil és MAZ. A korai festésű Mi-8-as mellett egy még koraibb festésű MAZ tartálykocsi parkol.
Egy számmal kisebb páros, a Mi-1-es és indítókocsija. A Mi-1-esek bázisa a Velencei-tó mellett, Börgöndön volt; a Ka-26-osokkal osztoztak a reptéren.
Tomika, a mini APA-kocsi. Nem mindennapi története, nem mindennapi megfogalmazásban itt olvasható.
A 65-ös gyártmány vagyis a MiG-19PM légierőnk első hangsebesség feletti típusa volt.
Csőri I. még Szentkirályszabadján kezdte pályafutását. A tollas jószág volt az első, a látványos festésű magyar Mi-24-esek sorában.
Mi tagadás, az An-2-esről elsőre nem a katonai repülés jut eszünkbe. A típus elsősorban a mezőgazdasági és sportrepülés igáslovaként lett ismert.
A Ka-26-os, vagyis a Kamov. A koaxiális rotorelrendezésű, mozgékony könnyű helikopterek 1971-től 1990-ig repültek magyar felségjellel.
Hófödte helikopter-sor Mi-2-essel, párnás Minyóval, Mi-4-essel és a sor végén a Kamovval.
* * *
A fotókért Sándor-Singer Éva vacogott a hóban. Köszönet érte!