HASZNÁLATOS PÁLYA A 12-ES … ÉS A 30-AS
Az enyhe szélben nem sok jelentősége volt a kecskeméti pályairánynak, így amikor a forgalom lehetővé tette, a torony engedélyével mindenki azt az irányt használta, amely az állóhelyéről a legkönnyebben, a legrövidebb gurulással elérhető volt, vagy amelyből a leszállás után mihamarabb visszaállhatott a saját zónájába. Az alábbi képek még a múlt héten készültek a szeptemberre átcsúszott nyár nappali forróságában. Ezen a héten már délutántól az éjszakába nyúlóan repülnek a Gripenek Kecskeméten és az ország különböző pontjai felett.
Hazatér reggeli feladatáról a készültségi géppár.
Leszállóban a Titánok egyike.
Tigris a Pumák között. Kecskeméten gyakorol a szolnokiak egyik kétüléses Zlin 242L kiképzőgépe.
Érintéses átstartoláshoz (touch and go) süllyed az egyik A319-es.
Leszállás, Nappal szemben.
Szárnya, lába rendben. Az újabb bejövetelt végrehajtó Airbus a küszöbhöz közelít.
A kétüléses 43-as is megérkezik egy feladatról.
Remeg a levegő a pályavégen megforduló és a felszállást megkezdő Pumák mögött.
Laposan gyorsít a felszálló Falcon, majd intenzív emelkedésbe kezd a repülőbázis fölé.
A látványos felszállás után egy nem kevésbé látványos taktikai leszálláshoz helyezkedik be a gép.
Ha nem is a 2001 előtt remélt formában, de végül mégis Falconok repülnek Kecskeméten.
A 607-es máris a küszöb felett suhan át.
A Rubik 31 a pályatengelytől jobbra helyezkedik be. A szolnokiak Mi-17-ese tankolni érkezik Kecskemétre.
A békés külső egy igazi harcost takar: egy Piper PA-28 Cherokee Warrior húz át a 30-as irányban. A repülőbázis a gyakorló civil forgalom előtt is nyitott.
Közben Pipishegyen javában zajlott az Air Wolf Hunting kutató-mentő gyakorlat. Eddig nem került szóba, de a gyakorlat része volt a katapultált és ellenséges területen földet ért pilóta kimentése is, amelyhez Gripenek adtak támogatást. Fotó: Colin Penny
* * *
Fotó: Szórád Tamás