MÍNUSZ HÉTRŐL INDULTUNK, …

…plusz hétig jutottunk – már ami az időjárást és a levegő hőmérsékletét illeti. Február 9-én hó nélkül ugyan, de a valódi teleket idéző hidegben és ragyogó napsütésben dokumentálhattuk az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár mindennapjainak egy kis szeletét. Pilóták, műszakiak, Gripenek és a zónabeli mozzanatok kerültek a fényképezőgép elé és így ebbe az albumba is.

Az első felszállás egyik pilótája ül be a Gripenbe. Ruháján egy fekete-fehér felvarró látszik, az elektronikai harc fekete hollója

Egy gázadás és az azt követő kisebb robaj kíséretében a 31-es elindul a zónából

Nagyjából egy órával később vagyunk, a hazatérő 41-es gurul vissza a zónába

Pezseg a levegő a hajtóműből kiáramló hőtől

Egy pillantás a segédhajtómű szívócsatornájába

Wing walker. Van, amit a Gripen felső felületén végigmenve lehet ellenőrizni

Gripen-ellenőrzés fagypont alatt, a hideg betonon guggolva

A hazatérő géppár vezére bontja a köteléket

A JAS 39D-n egyelőre csak a segédhajtómű jár

A féktuskó elvételével egy időben a póttartály biztosítékát is kiveszik, majd felmutatják a pilótának

A 41-es a gurulóútra fordul a zónából. A tűzoltók a háttérben állnak és biztosítanak

A kétüléses Gripen pilótája kikapcsolja és a katapultülésen kialakított helyére teszi a vállhevedereket

Ez nem a 43-as napja, a hajózók és a műszakiak megbeszélik a problémát

Az elmúlt egy év függesztmény-kombinációja a leszálló készültségi gépen
* * *
Fotó: Szórád Tamás