MÍNUSZ HÉTRŐL INDULTUNK, …
…plusz hétig jutottunk – már ami az időjárást és a levegő hőmérsékletét illeti. Február 9-én hó nélkül ugyan, de a valódi teleket idéző hidegben és ragyogó napsütésben dokumentálhattuk az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár mindennapjainak egy kis szeletét. Pilóták, műszakiak, Gripenek és a zónabeli mozzanatok kerültek a fényképezőgép elé és így ebbe az albumba is.
Az első felszállás egyik pilótája ül be a Gripenbe. Ruháján egy fekete-fehér felvarró látszik, az elektronikai harc fekete hollója
Egy gázadás és az azt követő kisebb robaj kíséretében a 31-es elindul a zónából
Nagyjából egy órával később vagyunk, a hazatérő 41-es gurul vissza a zónába
Pezseg a levegő a hajtóműből kiáramló hőtől
Egy pillantás a segédhajtómű szívócsatornájába
Wing walker. Van, amit a Gripen felső felületén végigmenve lehet ellenőrizni
Gripen-ellenőrzés fagypont alatt, a hideg betonon guggolva
A hazatérő géppár vezére bontja a köteléket
A JAS 39D-n egyelőre csak a segédhajtómű jár
A féktuskó elvételével egy időben a póttartály biztosítékát is kiveszik, majd felmutatják a pilótának
A 41-es a gurulóútra fordul a zónából. A tűzoltók a háttérben állnak és biztosítanak
A kétüléses Gripen pilótája kikapcsolja és a katapultülésen kialakított helyére teszi a vállhevedereket
Ez nem a 43-as napja, a hajózók és a műszakiak megbeszélik a problémát
Az elmúlt egy év függesztmény-kombinációja a leszálló készültségi gépen
* * *
Fotó: Szórád Tamás