REGGEL, DÉLBEN, ESTE
A szeptemberi spotter fotókat ezúttal egyetlen albumba rendeztem. A sorrendet nem a készítés napja, hanem a napszak határozza meg.

A reggeli órákban a kargó domb nem éppen a legoptimálisabb spotting hely, de ha csak egy gyors megállásra van idő, akkor az is megteszi. Így tehát onnan került lencsevégre a FedEx / ASL Airlines B737-es teherszállítója.

A következő érkező is egy FedEx, mégpedig egy Boeing 757-es. A gép a szomszédból, Bécsből érkezett.

A kibocsátott fékszárnyak külső szélétől indul el az az örvény, amelyen a napfény szépen átvilágít.

Az esti New York-i indulás és az éjszakai óceánrepülés után megérkezik Budapestre a LOT B787-ese. A járatot az SP-LRE lajstromjelű gép teljesítette.

Dreamliner és az ő Rolls-Royce hajtóművei.

A török ULS Airlines teherszállító Airbus 310-eséről a kargó dombbal szemközti helyről készült fotó.

Ugyancsak török az MNG Airlines is, amelynek A300-asán az imént zárták be a nagyméretű kargó ajtót.

Az ASL hófehér, ablaktalan törzsű B737-400-asa.

Egy klasszik festésű Wizz A320-as érkezik Varsóból. A gép alatt a kargó domb látszik, ahonnan a bejegyzést nyitó ellenfényes képek készültek.

Törökökből nincs hiány Ferihegyen. A Pegasus B737-800-asa érkezik.

Változott a pályairány. A Finnair Airbus 319-ese 31-es irányba száll fel.

A helyszín Kecskemét, a pillanat a 32-es Gripen érkezése egy reggeli feladatról. A pilóta éppen letekint a gép fülkéjéből.

A két póttartályt cipelő 37-es szélvédője alatt Tima, a Puma század kabalaállata utazik.

A hármaskötelék leszállását követően visszatér önálló feladatáról a reggeli sor negyedik gépe, a 41-es Gipen is.

Mély morajlás a repülőbázis felől: An-26-os taxizik a 12-es pálya végéhez.

Visszatérőben a kora délutáni hármaskötelék. A fotók a Lion Effort gyakorlat előtti héten készültek.

Ismét Ferihegy és az Alitalia Róma-Budapest járatát teljesítő A320-as a késő délelőtti napfényben.

A Travel Service Hungary 737-ese. Boeing magyar lajstrommal.

Új gép, új festésminta. A 13R küszöb felett repül a Lufthansa A320neo-ja.

Bombardier Global 6000-es.

A közeljövőben tovább bővül az Aeroflot Szuhoj SuperJet 100-as flottája.

Görög Airbus 320-as.

A Rouge 767-ese éppen keresztezte a Dunát. A fotó a XIII. kerületben készült.

A Silkway Italia Boeing 747-es kargó gépe ugyancsak a Duna után, a ferihegyi 13R pályára tart.

A BAS Szarajevóból érkező EMB-120-asa lógó orral közelíti meg a pályát.

Egy Wizz A320-as a pályán végiggurulva, a pályavég közelében fordul meg a felszálláshoz.

A lemenő nap fényében fürdő EasyJet Airbus.

A pályán az Air France A318-asa kezdi meg a nekifutást.

Wizz A321-es, törzsén sharklet-árnyékkal.

Learjet 31-es érkezik egy villámlátogatásra.

Az Airbusok és Boeingek világában aprónak mondható Pilatus PC-12-es turboprop gurul a 13R pályához.

A Lufthansa A320-asa is a pályán gurult végig, hogy a végén megfordulva felszállóirányba álljon.

Egyre ritkább látvány a winglet vagy sharklet nélküli gép. Ilyen a Blue Bird Boeing 737-300-asa is, amely a 13R pálya várópontjára igyekszik.

A holland Transavia 737-ese erős szürkületben érkezik.

Fékoldástól számítva fél órán belül Budapesten volt az Austrian bécsi járatát teljesítő A320-as.

A Bombardier CS100-asa immár A220-as típusjelzéssel repül, például a Swiss színeiben.

A Ferihegyen megforduló Jet2 gépek egyike, egy B737-300-as.

A török Tailwind Boeing 737-400-asa korábban az Alaska Airlines gépe volt. Itt az Égei-tenger partján lévő Dalamanból érkezik a 13R pályára.

Amikor másfél óra alatt csak egyetlen Ryanair járat érkezik.

Ragyog a fényszóró a török Airbuson. A Turkish Airlines felirat és az ablaksor alatt egy kis fehér lámpa is látszik, fénye a hajtóműveket világítja meg.

Felszállásra kész A320-as. A gép elé az orrfutón lévő és a szárny alatti behúzható fényszórók világítanak, a British Airways logót a vízszintes vezérsíkokba épített lámpák világítják meg.

Szeptember utolsó fotója egy Wizz A320-asról készült, a régi festésmintát viselő HA-LPL-ről.
* * *
Fotó: Szórád Tamás