RÖGTÖNZÖTT SPOTTING A TEMZÉNÉL

0162.jpg

London repülőtereinek egyike a keleti városrészben, a város pénzügyi központjának számító Canary Wharf közelében épült City Airport, amelynek forgalmát a közforgalmi repülés kisebb típusai jelentik. Ezek a gépek gyakran London belvárosa, a Temze, a Parlament vagy a Tower felől fordulnak a végső egyenesre, hogy azután még nagyjából tíz kilométert repülve földet érjenek a London City Airport mindössze 1508 méter hosszú, kelet-nyugati tájolású futópályáján. Ha fordul a szél, és az érkezők keletről közelítik meg a kis repteret, akkor sincs gond. Ekkor a Heathrow érkező forgalma helyeződik át a város fölé.

Londoni látogatásom célja nem a spotting volt, csak alkalomszerűen fotóztam a gépeket. Legtöbb esetben mindössze 2-3 másodpercem volt egy kép elkészítésére, mert a London Cityre tartó gépek csendben, meglepetésszerűen bukkantak ki a magasabb házak fölül. Ha viszont valaki célirányosan helyezkedik és rákészül az érkező forgalomra, az alábbiaknál sokkal szebb képeket készíthet akár a Temze partjáról is. Szerencsés esetben egy képre kerülhet a leszállóirányra forduló gép és naplementés tükörképe valamelyik csupa üveg toronyépület oldalán.

lcy-1176.jpg

A Tower (a történelmi, nem a reptéri) felett fordul a London City 09-es pályájára a Flybe Bombardier Q400-asa.

lcy-0240.jpg

Ez lehet a Malaysia Airlines vadonatúj Airbus 350-esének első londoni útja.

0295.jpg

Egy igazi old timer zúg a Westminster felett. Az 1943-as gyártású de Havilland DH89 Dragon Rapid sétarepülést teljesít.

lcy-0269.jpg

Kuvaiti tripla hetes. 

lcy-0272.jpg

A British Airways színeiben, de dán lajstrommal repül ez a Dornier 328-as. 

lcy-1034.jpg

Egyelőre még behúzott futókkal süllyed a KLM Embraerje.

lcy-0273.jpg

A Swiss Bombardier CS100-asa a Canary Wharf vonalában, néhány kilométerre a 09-es pályától. 

290.jpg

Meglepetésként katonai forgalom is volt a Temze felett. Az Apache harci helikopterről lemaradtam, a Black Hawkról nem. 

292.jpg

Póttartályos Black Hawk alulnézetből. A katonai gépek erősebb hangjára az is felnéz, akinek a folyamatos városnéző helikopterforgalomra a szeme sem rebben. 

lcy-0987.jpg

A május 6-i tömegrendezvényt figyelik a londoni rendőrség EC145 (BK117C2) helikopteréről.  

*

Egy városban, amelyet folyó szel ketté, természetesen a vízen is akad érdekesség.

1023.jpg

A rendőrség a vízen is jelen van. A szirénázva érkező, gyorsjáratú hajó a londoni rendőrség alapítója, Sir Robert Peel II nevét viseli.

1025.jpg

A dolgok tisztázása után a hajó impresszív gyorsulással indul új feladata felé.

1179.jpg

A francia haditengerészet Flamant osztályú, Cormoran nevű járőrhajója. A Marine Nationale mindössze hármat használ ebből a kisméretű, kis merülésű típusból. 

1181.jpg

A Cormoran a Royal Navy londoni tartalékos egységének mólójánál pihen.

154.jpg

Egy régi jachtnak látszik ez az 1934-es építésű hajó, amely a második világháború előtt HMS Wellington néven a Csendes-óceánon szolgált. 1939-ben hazarendelték, konvojokat kísért az Atlanti-óceánon, mentett Dunkerque (Dunkirk) partjáról, segítette az észak-afrikai partraszállást és részt vett egy német tengeralattjáró elsüllyesztésében is. Ma gyönyörűen felújítva, kereskedelmi tengerészek közösségének bázisául szolgál.  

261.jpg

Esti szürkületben a HMS Belfast. A hajóról bővebben majd egy külön bejegyzésben lesz szó. 

*

 A rögtönzött spotting helyszínére történő eljutás közben is készült néhány fotó.

bud_0579.jpg

Ferihegyi napkelte Wizz A320-assal és Eurolot Q400-assal.

bud_0582.jpg

Az Adria Airways CRJ-je mellett két traktor várakozik.

bud_0580.jpg

Wizz Air Airbus és Ryanair Boeing egymás mellett vár utasaira. 

bud_0588.jpg

Kora reggeli felszállás. A HA-LTA szárnya a budapesti belváros felé mutat. Ugyanez a gép négy nappal korábban sokkal alacsonyabban repült a Duna felett. 

ltn_0609.jpg

Egy Wizz A320-as rakodásának utolsó percei London Luton repülőterén.

ltn_0306.jpg

A G-WUKB lutoni kiszolgálása üvegen át fényképezve.

ltn_0313.jpg

Ryan Boeing 737-800-as hátratolás után, gurulásra készen.

ltn_0315.jpg

Az Eastern Airways Saab 2000-ese mögött a légiközlekedés egy másik formáját jelentő business jetek állnak.

ltn_0318.jpg

* * *

Fotó: Szórád Tamás