NAPNYUGTA A KÖZPONTI ZÓNÁBAN
Az utolsó nyári hónaptól búcsúzva, augusztus utolsó hetére éjszakai repülést tervezett be a kecskeméti Gripen közösség. A késő délutáni órákban kezdődő és a késő estébe nyúló repülést a központi zónából bonyolították le három együléses és egy kétüléses Gripennel.
Visszaérkeznek az első sor hajózói.
Kerékcsere a 32-esen.
Csendélet a szomszédban, az An-26-os soron.
Egy Rosenbauer gyorsbeavatkozó kocsi, a vontató, szerszám és alkatrész szállító Volvo, és egy Gripen a központi zóna szélén.
Visszakerül a gépágyút takaró lemez.
Készülődik a második sor.
Német lajstromú civil gép érkezik, egy légcsavaros-gázturbinás Cessna F406-os.
A Gripenek a 30-as pályavég felé gurulnak.
A második sor első felszállója a 32-es.
Másodikként a 40-es indul. A kacsaszárny húzott helyzetben van, az orrfutón látszik, hogy a gép orra már emelkedik.
Emelkedés 300 fokos irányon, a lemenő nap fénye mellett.
Harmadikként a 38-as emelkedik levegőbe, fülrepesztő robaj kíséretében.
A 44-es körül is készülődik a személyzet.
Előkészületek az indításhoz. A napfény szétszóródik, nem túl markáns a napnyugta.
A 44-esen egyelőre csak az APU jár.
A központi zónában annak idején még a MiG-29-eseknek építették ki az üzemanyag feltöltő rendszert.
Némi csúszással - leállítás, majd újra indítás - elindul a bázis feletti feladatára a kétüléses is.
A kétüléses Gripen is utánégetővel gyorsít.
A leszállást követően a pályán fordul meg és gurul állóhelye felé a 604-es Airbus. Az a gép, amelyet augusztus 20-án a Duna felett láthatott a nagyközönség.
A második sor gépei már sötétben érkeznek vissza.
A 32-esen a kötelékfények csíkjai is világítanak.
Egy érdekes jelenség a hajtómű leállításakor.
Rövidesen indul a nap harmadik sora, a 44-esben bent ül a személyzet.
Az erős, fehér fény a műszaki elemlámpájától származik. A központi zóna egyébként saját világítással rendelkezik, itt nincs szükség a mobil reflektorokra.
A töltés után a tűzoltó mellé parkol az egyik tartálykocsi.
A zónába egy ötödik Gripent vontatnak ki.
A műszaki fejhallgatója még össze van kötve a repülőgéppel, kétoldalú kapcsolatot biztosítva a hajózó és a műszaki között.
Gripen a 30-as pálya várópontján.
Indulás az éjszakába.
* * *
Fotó: Szórád Tamás