Ancsa album
- Talán tudod ezeket használni! - ezekkel a szavakkal nyomtak a kezembe egy CD-t Szolnokon, miután 2001 nyarán elkísértem egy An-26-os személyzetet egy 4000 méterről végrehajtott ejtőernyős ugratásra. A kilencvenes évek végén készült fotókat tartalmazó CD közel másfél évtized után a napokban akadt ismét a kezembe.
A 603-as még a világosszürke festéssel, dán F-16-osok kíséretében.
A dán géppár az An-26-os jobb szárnyához zárkózik.
Bal szárnyon, nyitott futókkal.
Talán éppen ebédszünet volt Szolnokon, mert az árnyékból ítélve magasan jár a nap, senki nincs az An-26-os körül és az ajtót is bezárták.
Ritkán kerül említésre az An-26-os sebesültszállító funkciója.
A hordágyakat az ülések felhajtása után lehet felakasztani.
Magyar katona a hordágyon, remélhetőleg csak bemutató jelleggel.
A magyar légierő az 1998-as kecskeméti nemzetközi repülőnapon ünnepelte 60 éves fennállását. A bemutató MiG-29-es szívócsatornájának bal oldalára az 1938-as szám került fel, a jobb oldalra az 1998-as.
Itt még teljes szépségében látható az átfestett MiG-29-es, azonban a repülőnap első napján egy zivatar alaposan megtépázta a vízbázisú festéket.
Svájc hegyei felett, egy Mirage IIIRS felderítő és két F-5E Tiger II vadászgép kíséretében repül a 406-os Ancsa. Ugyanazt a sebességet a Mirage nagyobb állásszöggel tartja, mint a Tigerek.
Ejtőernyős dobásra előkészített ládák a szolnoki repülőtéren. A háttérben Jak-52-esek állnak.
A ládákat targonca emeli a fedélzetre. A fehér pólós szakemberen még a régi terepmintás gyakorló nadrág van.
A teherernyők nyitását végző bekötőköteleket a fedélzeten végighúzódó sodronyba akasztották.
Dobás kis magasságon, nyílnak az ernyők.
Teherdeszant egy másik gépből nézve.
Indulás előtti előkészületek.
* * *
Forrás: MH 89. Szolnok Vegyes Szállítórepülő Ezred