BEMUTATTÁK A HONVÉDSÉG AIRBUS 319-ESEIT
A kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázison ma bemutatták a honvédség két új szállítógépét. Az A319-esek beszerzésével a sugárhajtású korszak kezdődik a magyar katonai légiszállítás történetében.
Airbus katonai festéssel és az állami légijárművek ék alakú felségjelével. Nemzeti légitársaság híján ezek a gépek képviselik majd Magyarországot a katonai és nemzetközi repülőtereken. Az átfestés mellett a gépeken elvégezték azokat az előbeépítéseket, amelyek majd a később beépítendő berendezésekhez kellenek.
A szállítórepülő század tevés jelvénye akárcsak az An-26-oson, a pilótafülke ablaka alá került.
Az egyterű utastér első részében 2x2-es elrendezésben, mögötte 3x3-asban vannak az ülések. Az utastér végén lehet majd elhelyezni a súlyos sérültek szállítására alkalmas intenzív ellátási egységet illetve a három fekvő sérült elhelyezésére alkalmas hordágyrendszert. Ezekből az eszközökből több is beépíthető lesz, a használatukat először a földön majd valós repülések során gyakorolja be az egészségügyi személyzet.
Az Airbust kétfős személyzet irányítja, az An-26-oson repülő navigátorok a repülések navigációs előkészítésében kapnak feladatot.
Az Airbus pilóták szarvkormány helyett sidesticket markolnak. A további kiképzési repülések a gépek átvételét követően kezdődnek meg.
Egérszürke szállítók. A zajos Ancsa az ordító egér, a jóval csendesebb Airbus elnevezése még várat magára.
A CFM56-os hajtómű.
Az A319-esek napi üzemeltetését a kecskeméti műszakiak végzik majd.
Az A319-es valamivel rövidebb az A320-asnál; a törzs szárny előtti szakaszából két méter, a szárny mögöttiből másfél méter hiányzik.
Mini statik a kecskeméti zónában kiképző-, vadász- és szállítógéppel.
A szolnoki forgószárnyas kollégák is átrepültek Kecskemétre egy Mi-17-essel ...
... és egy AS350-essel. A Mókusokra rövidesen nagyjavítás vár.
Az Airbusok mellett - a váltótípus megérkezéséig - az Ancsa is tovább húzza az igát.
* * *
Fotó: Szórád Tamás