Reflektorfényben: a zóna

1602-00.jpg

Ezekben a napokban éjjellátó készülékkel, NVG-vel végrehajtott kiképzési repülésekre fókuszálnak Kecskeméten. Az NVG-t tavaly év végén szerezték be és ha magát a készüléket egyelőre nem is sikerült közelebbről megnéznünk, újra némi betekintést kaptunk a zóna éjszakai (napnyugta utáni) világába.

1602-01.jpg

Egy Gripen már kint van a zónában, a Volvo a következőért igyekszik vissza a hangárba. A platón azok a felszerelések és szerszámok vannak, amelyekre kint a zónában lehet szüksége a műszakaiknak.

1602-02.jpg

A műszakiak négy gépet vontatnak ki, három repül majd, egy a tartalék.

1602-03.jpg

Lassan beesteledik a zárt, alacsony felhőzet alatt.

1602-04.jpg

Előkészítve, pilótára várva.

1602-05.jpg

Egy rövid megbeszélés, a pilóták perceken belül érkeznek.

1602-06.jpg

A hajózó a gép hátsó részénél tart a körbejárással.

1602-07.jpg

"Ghostrider"

1602-08.jpg

Egyelőre csak a segédhajtómű, az APU jár, ezért csak a helyzetfények vannak bekapcsolva, a villogó nem.

1602-09.jpg

Itt már alapjáraton süvít az RM12-es.

1602-10.jpg

A helyzetfény a betonról, a villogó a szitáló esőről verődik vissza.

1602-11.jpg

A hajózó sisakos feje a műszakiak felé fordul, jobb kezével int és rövidesen kezdi a gurulást.

1602-12.jpg

Fény csillog a 33-as kabintetejének oldalán lefolyt vízcseppeken, a fülkében NVG-t viselő pilóta ül.

1602-13.jpg

A reflektor hatósugarából kigurult Gripenből csak néhány fényforrás látszik; elöl a fényszóróé, a jobb oldali zöld helyzetfény visszaverődése a kacsaszárnyról, két kötelékfény-csík és a szárnyvégeken illetve a törzs végén elhelyezett fehér lámpák fénye.

* * *

Fotó: Szórád Tamás