Huszonegyezés

A szolnoki Repülőmúzeum, a Rep-Art Stúdió és az Aranysas magazin közös szervezésében május 14-én egy szabadtéri típusismertetőn vehettek részt a MiG-21-es típus iránt érdeklődők. Idegenvezetőnek Kővári Lászlót sikerült megnyerni. Őt ismerve ez nagyjából két másodpercig tarthatott ...

Man and Machine. Kővári Laci szívéhez közel áll a Huszonegyes; a Pestvidéki Gépgyárban 10 éven át dolgozott a típuson. Itt a Mach-kúp működését magyarázza egy MiG-21PF-en.

A 74-es gyártmány. A MiG-21F-13-asból Magyarországon 80 darab állt szolgálatban.

Kővári Laci nem csak a műszaki részletekről beszélt, hanem egy-egy kapcsolódó történetet is szívesen felidézett. 

Az érdeklődők éppen arról kapnak részletes ismertetőt, hogy milyen folyamat zajlott le a futó behúzásakor.

A 66-os gyártmányként is ismert kétüléses MiG-21U hasa és a gömbölyded burkolat alatt mindössze egy 12,7 mm-es géppuska lapult.

Lokátorok között.

A szabadtéri program utolsó pontja a hajtóművekről szólt. 

A MiG-21-es típusismertető "fedett pályás" része az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis területén lévő tanhangárban zajlott. Itt a fényképezőgépek nem kaphattak szerepet, de különleges élmény volt látni - többek között - egy lemezelésétől részben megfosztott MiG-21F-13-ast.

A szervezőket köszönet illeti a remek kezdeményezésért, Kővári Lászlót pedig a színes, érdekes előadásért!

* * *

Fotó: Szórád Tamás